Overslaan en naar de inhoud gaan

15 jaar Woman Inc: Strijd voor emancipatie nog niet gestreden

De belangenorganisatie blijft de boodschap herhalen in krachtige missiefilm, geregisseerd door 'Fotograaf des Vaderlands' Robin de Puy.
Woman Inc. herhaalt oproep te blijven strijden voor emancipatie 
Woman Inc. herhaalt oproep te blijven strijden voor emancipatie 
© Robin de Puy
Woman Inc. herhaalt oproep te blijven strijden voor emancipatie 
Woman Inc. herhaalt oproep te blijven strijden voor emancipatie 
© Robin de Puy

Belangenorganisatie Woman Inc bestaat 15 jaar en lanceert een missiefilm om te vieren dat het onderwerp genderongelijkheid tegenwoordig hoog op de publieke agenda staat. Het succesvolle resultaat van een lange strijd, volgens Woman Inc. Daarnaast moet de video iedereen opnieuw oproepen bij te dragen aan de verdere emancipatie in Nederland. 'De strijd is nog niet gestreden.'

related partner content for mobile comes here

De video, geregisseerd door voormalig Fotograaf des Vaderlands Robin de Puy, is ontwikkeld naar een concept van KesselsKramer. De Puy fotografeerde eerder al voor de Effie-winnende campagne ‘Behandel me als een dame’, over gendersensitieve gezondheidszorg.

De missiefilm van Woman Inc.

15 jaar WOMEN Inc.: We blijven het herhalen, net zolang tot het niet meer nodig is

‘Nog altijd bestaande loonkloof’

Emma Lok, directeur strategie en communicatie bij Woman Inc. vertelt over de nieuwe film en de consistente boodschap: ‘We hebben de afgelopen jaren verschillende thema’s aangekaart, waaronder de nog altijd bestaande loonkloof tussen mannen en vrouwen. Ook hebben we meer aandacht gevraagd voor gendersensitieve gezondheidszorg. Kesselskramer heeft onze boodschap altijd op een verrassende manier weten te vertalen naar een campagne. Met deze missiefilm wilden we duidelijk maken dat de emancipatie in Nederland helaas nog niet voltooid is.’ 

Ontwikkeling van de emancipatiebeweging in beeld

De stijl van de film, die is opgenomen in de creatieve hub Capital C in Amsterdam, sluit volgens Pieter Leendertse, managing director van KesselsKramer, perfect aan bij de consistente communicatiestijl van Woman Inc. zoals die in de afgelopen jaren door het bureau is ontwikkeld. De Puy, regisseur en fotograaf, zegt ook dat het noodzaak is te blijven strijden voor emancipatie. De zwart/wit-film staat volgens haar voor de tijdloosheid van de strijd voor emancipatie. ‘Als maatschappij doen we zeker stappen vooruit, maar we zijn er nog lang niet. De noodzaak blijft. De film toont symbolisch de ontwikkeling van de emancipatiebeweging door de jaren heen, een beweging die steeds groter wordt en opkomt voor gelijke rechten voor iedereen, ongeacht gender, sekse, leeftijd of achtergrond. Een strijd waarin Woman Inc. al 15 jaar het voortouw neemt.’

Jubileum Women Inc.

Het 15 jarig bestaan van Woman Inc. wordt verder gevierd met een Jubileum Festival (23 - 27 september) over feminisme, beeldvorming en verbinding. Ook is er een podcast gelanceerd. De verhalen en ervaringen van de mensen die aan het woord komen in de podcast bewijzen volgens de organisatie dat emancipatie in Nederland nog niet is voltooid.

Lees ook: De cancel-cultuur dendert door, maar ‘ook de inflatie van de reputatieschade is groot’

Lees ook: Journalisten starten Media Meldpunt Racisme & Discriminatie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in