Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationale Marketing Strijd komt er weer aan

We hebben een gloeiende hekel aan het pushen van evenementen (behalve als ze van het Tijdschrift voor Marketing zijn).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar soms doen we het wel, want dan is de organisator zo sympathiek. Dat is nu ook het geval bij de .

related partner content for mobile comes here

Dat is een tweedaags evenement waarbij de deelnemers, die zich in de laatste fase van hun studie bevinden en affiniteit hebben met marketing, strijden om de titel Hét marketingtalent van 2007 (en een geldprijs van ? 2.000).

Vorig jaar deed onze onvolprezen molblogger Danielle Schouten de pr voor dat evenement (inmiddels zit ze bij VODW), en hadden we er een paar stukjes over. Nu doe ik het maar.

Voor de bedrijven is het een aardige mogelijkheid om zich zo goed mogelijk te profileren en de studenten krijgen de kans om zich in de kijker te spelen van de bedrijven.

Bedrijven als Heineken, DSM, Unilever, T-Mobile, Google, ING, Philips, Océ, Sabic, VODW, Tijdschrift voor Marketing en Fairchild Marketing doen mee als sponsors, maar houden ook workshops.

Het is dus één grote markt. Vorig jaar viel me op dat er door de finale teams buitengewoon hard gewerkt werd, en dat de stress overal toesloeg. Het angstzweet liep door de kamertjes. De eindpresentaties in het Engels zorgden ook voor veel zenuwen. Bij de deelnemers én de jury. (op de foto zie je het dagprogramma.)

De deelnemers krijgen een aantal cases en vertegenwoordigers van de bedrijven lopen rond en beoordelen de studenten op hun functioneren in het team (lees: halen de talenten er uit).

Zou eigenlijk wel van een van de bedrijven willen weten of ze tevreden zijn met deze wijze van werving&selectie.

De studenten vinden het volgens mij niet erg om zich zo in de kijker te spelen.

(Al zijn ze allemaal wel erg keurig en aangepast. Het mag best wat wilder en non conformistischer, vind ik zelf. Marketing is toch een vak van oorspronkelijke geesten?)

Dit jaar zal de Nationale Marketing Strijd plaatsvinden in Eindhoven onder het thema Smiling Sells.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in