Overslaan en naar de inhoud gaan

Motivaction en AgeWise bundelen expertise over ouderen

Onderzoeksbureau Motivaction en marketingbureau AgeWise zijn een strategische samenwerking aangegaan in het uitvoeren van onderzoek naar en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Motivaction voert sinds midden jaren 90 gericht onderzoek onder deze doelgroep uit. AgeWise heeft 15 jaar ervaring met het ontwikkelen van op senioren afgestemde beleids-, marketing- en communicatiestrategieën.

related partner content for mobile comes here

De samenwerking betreft het uitvoeren van onderzoeken en het gezamenlijk adviseren van organisaties. Daarbij baseren wij onze kennis op veldwerk, op wetenschappelijk onderzoek en op een uitgebreide praktijkervaring. Het eerste resultaat van de samenwerking is de Mature Market Monitor, een multiclient onderzoeksprogramma om de kennis over wat verschillende groepen ouderen drijft te verdiepen.

Warming Up
Edgar Keehnen, directeur van AgeWise: ‘In Amerika zeggen ze Life before fifty is nothing but a warming-up. Het onderzoek laat zien dat de Nederlandse oudere hier ook zo over denkt. Nederland is daarmee voor veel ouderen een mooi land om oud te worden al maken zij men zich wel grote zorgen over de zorg: veel ouderen zijn bang dat de kwaliteit van de gezondheidszorg onvoldoende zal zijn. Een gebrek aan goede woonvoorzieningen en te weinig respect voor ouderen zijn andere zaken waar veel ouderen wakker van liggen.’

Research consultant Peter Jobsen van Motivaction: ‘De uitdrukking is iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn. Maar de huidige ouderen denken daar toch anders over. Niet alleen de hogere vitaliteit van de huidige generatie ouderen draagt daaraan bij, maar ook hun kernwaarden. Die zijn anders dan van de vorige generatie. De pensioengerechtigde leeftijd is voor hen daardoor geen moment om het rustiger aan te doen, maar juist om volop van het leven te gaan genieten en zo veel mogelijk uit elke dag te halen. Voor hen is dat het zwitserlevengevoel.’

De strategische samenwerking tussen AgeWise en Motivaction heeft ook geresulteerd in een nieuw 50+ Platform binnen het NIMA, samen met een aantal andere organisaties. Dit platform zal meerdere activiteiten ontwikkelen met als doel de kennis over de 50+-consumenten te vergroten en te delen. De eerste activiteit van het 50+ Platform staat gepland op donderdag 18 september wanneer er een 50+ Marketingworkshop wordt gehouden tijdens de 50+ Beurs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in