Overslaan en naar de inhoud gaan

Morgen op MARCOM14: Iwan Banens (ANWB)

Hoe heeft de ANWB zijn vier miljoen leden weten te behouden?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ANWB is een gevestigde speler op de Nederlandse markt. Maar dat betekent nog niet dat het werk erop zit voor de marketeers van de ANWB. Zij worden uitgedaagd door de vraag: hoe behouden we onze 4 miljoen leden? 

Iwan Banens en Jeroen Bouwmeester vertellen hoe de ANWB de communicatie met haar klanten op de website verbeterde. Door online gedrag te combineren met CRM-informatie, wist de ANWB welke producten de bezoeker al afnam en welke nog niet. 
Dankzij deze informatie konden zij de meest relevante cross- en upsell-aanbiedingen doen. Dat was zeer lonend: de conversies liepen op tot wel 40%.

related partner content for mobile comes here

Over Iwan Banens
Iwan Banens werkt sinds 2005 bij ANWB, een organisatie met bijna 4 miljoen leden. Binnen ANWB bekleedde hij managementposities binnen Media, Retail en Online. Momenteel is hij werkzaam als Multichannel Manager Retail. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de introductie van nieuwe concepten als ‘Click & Collect’ en ‘Online bestellen vanuit Winkels’. Daarnaast valt de ontwikkeling van apps en de mobiele site (www.anwb.nl/m) onder zijn verantwoordelijkheid. Vandaag gaat het over zijn User Experience rol binnen ANWB. Iwan’s ambitie ligt op het snijvlak van innovatie, techniek en business. Hoe dragen innovaties bij aan een optimale klantervaring en tegelijkertijd business doelstellingen? Iwan Banens spreekt dinsdag om 16.35 uur in Theater 3 op de 

Nog niet inschreven voor de MARCOM? Vandaag is de laatste dag dat

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in