Overslaan en naar de inhoud gaan

Mannen vertrouwen reclame meer dan vrouwen

Amerikaanse consumenten hebben niet bijster veel vertrouwen in adverteerders en marketeers, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Insights in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar mannen zijn ontvankelijker voor commerciële boodschappen dan vrouwen.

related partner content for mobile comes here

Ongeveer een kwart van de ondervraagden zegt dat ze adverteerders en marketeers wel vertrouwen, maar dat geldt wel meer voor mannen dan vrouwen: 30 versus 22 procent. Mannen waren ook 17 procent meer geneigd productclaims van marketeers en adverteerders te geloven dan vrouwen – 34 tegenover 29 procent).

50 procent vertrouwt niet wat ze zien, lezen horen in advertenties

haalt in zijn artikel ook een ander onderzoek aan, van , waarin de helft van de Amerikaanse volwassenen die aangaven de afgelopen maand tenminste een advertentie te hebben gezien, zei de reclame niet te vertrouwen. Maar uit dat bleek juist dat mannen de reclameberichten minder vaak dan vrouwen geloofden: 47 tegenover 53 procent. 

Uit het Insights in Marketing-onderzoek (een enquête onder 3.450 Amerikanen in de leeftijd 18-67 jaar) blijkt dat millennial-mannen advertenties het meest vertrouwen.

- 42 procent van hen vertrouwt adverteerders en marketeers, in vergelijking met 24 procent van de vrouwen in deze leeftijdsgroep.

- 47 procent van deze mannen gelooft wat marketeers zeggen over hun producten en diensten , tegenover 34 procent van de vrouwen.

- 47 procent zegt dat ze producten en diensten op basis van de reclame te kopen. Dit geldt voor 36 procent van millennial-vrouwen.

Bankiers ‘eerlijker’ dan reclamemakers

Ook eerdere onderzoeken laten scepsis ten aanzien van advertenties zien. concludeerde al dat Amerikanen automonteurs ( 29 procent ) en bankiers ( 27 procent ) meer waarderen om hun eerlijkheid en ethiek dan reclamemakers (14 procent).

De reclame-en pr-industrie  heeft niet zo’n goed imago, blijkt uit weer een ander Gallup-onderzoek.

Maar Marketingcharts sluit positief af: in het Insights in Marketing-onderzoek komt ook naar voren dat 57 procent van de respondenten meent dat ze via reclame veel leren over producten en diensten uit reclame.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in