Overslaan en naar de inhoud gaan

91 procent van de vrouwen voelt zich niet begrepen door marketeers

TrendsActive visualiseert de gendertrend ‘vrouwen’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Know which card(s) to play

related partner content for mobile comes here

Verschillende onderzoeken laten zien dat vrouwen tot wel 85 procent van de huishoudelijke uitgaven bepalen, wat hen een belangrijke doelgroep maakt.

Toch blijkt dat 91 procent van de vrouwen zich niet begrepen voelt door marketeers. Een belangrijke reden hiervoor is dat vrouwen op een eenzijdige en stereotype manier worden aangesproken.

Een belangrijk karakteristiek van vrouwen is dat zij zich op verschillende momenten met verschillende rolmodellen identificeren. Ze zijn niet alleen maar die zorgende moeder of trendy fashionista, maar ook de verleidelijke partner en zakelijke businessvrouw. Wanneer je vrouwen wil bereiken, zul je ze op meer dan één rol moeten aanspreken.

is een trendinterpretatiebureau dat sociaal-culturele trends door vertaalt naar businessoplossingen voor merken en organisaties. Dat doet het elke maand in Tijdschrift voor Marketing.  

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in