Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer tv-reclame rond EK

De uitgaven aan tv-reclame zijn in de week voor het Europees kampioenschap voetbal ten opzichte van het EK in 2000 met 71 procent gestegen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau BBC De Media en Reclame Bank. De bestedingen aan radioreclame stegen in de week voorafgaand aan de openingswedstrijd van het EK met 41 procent tot 10,1 miljoen euro. In 2000 bedroegen de bestedingen aan radio- en televisiereclame in de week voor de eerste aftrap respectievelijk 28,3 en 7,2 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Aan advertenties in dag- en nieuwsbladen werd 6 procent meer uitgegeven dan in de week voor het EK-2000. De tijdschriftreclame in de aanloop naar het EK kan niet worden vergeleken met die van vier jaar geleden. De reclame in de maandbladen wordt niet apart geregistreerd en vertekent de wekelijkse advertentiecijfers.

Het EK-voetbal speelt in de weken voor en tijdens het EK een dominante rol in de reclamebestedingen op radio en televisie. ‘In de even jaren, waarin veel grote sportevenementen plaatsvinden, zien we de mediabestedingen toenemen', aldus onderzoeker Berry Punt van BBC. De prijzenslag in de supermarkten heeft volgens Punt ook bijgedragen aan de toename van de reclame-uitgaven (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in