
Dit blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau BBC De Media en Reclame Bank. De bestedingen aan radioreclame stegen in de week voorafgaand aan de openingswedstrijd van het EK met 41 procent tot 10,1 miljoen euro. In 2000 bedroegen de bestedingen aan radio- en televisiereclame in de week voor de eerste aftrap respectievelijk 28,3 en 7,2 miljoen euro.
Aan advertenties in dag- en nieuwsbladen werd 6 procent meer uitgegeven dan in de week voor het EK-2000. De tijdschriftreclame in de aanloop naar het EK kan niet worden vergeleken met die van vier jaar geleden. De reclame in de maandbladen wordt niet apart geregistreerd en vertekent de wekelijkse advertentiecijfers.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftHet EK-voetbal speelt in de weken voor en tijdens het EK een dominante rol in de reclamebestedingen op radio en televisie. ‘In de even jaren, waarin veel grote sportevenementen plaatsvinden, zien we de mediabestedingen toenemen', aldus onderzoeker Berry Punt van BBC. De prijzenslag in de supermarkten heeft volgens Punt ook bijgedragen aan de toename van de reclame-uitgaven (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee