Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's maakt badkleding van gerecyclede rietjes

De zwemkleding van de grote gele M ziet eruit om door een rietje - uh, ringetje - te halen.
McDonald's
They're lovin' it.
McDonald's
They're lovin' it.

In lijn met het begin van het vakantieseizoen presenteert McDonald's Oostenrijk een badkledingcollectie die is vervaardigd met behulp van plastic rietjes, waar het fastfoodmerk onlangs afstand van deed.

related partner content for mobile comes here

Virtue, het creatieve bureau van Vice, heeft de geel en rood gestreepte plastic rietjes geadopteerd van de fastfoodketen. Die schafte de rietjes af om een grote stap te kunnen zetten in het kader van duurzaamheid.

Als onderdeel van de upcycling-campagne heeft het creatieve bureau een digitale contentcampagne ontwikkeld. De duurzame collectie zwemkleding en zwemshorts is geproduceerd door het Weense label Poleit in samenwerking met Studio Furore. De campagne is te zien op alle digitale kanalen van McDonald's en de zwemkleding wordt verloot via de bedrijfswebsite.

Konstantin Jakabb, Managing Director Virtue Western Europe: 'Met onze campagne hopen we een breder maatschappelijk begrip van duurzaamheid te genereren. De badkledingcollectie trekt de aandacht en is ook wat duurzaamheid ook moet zijn: cool, iconisch en modieus.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in