Overslaan en naar de inhoud gaan

Rebranding: een bedrijfskundige aanpak voor succesvolle merkverandering

Tijd om te rebranden en dan? Ontdek tijdens de online clinic op 24 juni welke stappen je zet voor een succesvolle rebranding
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Clinic bij Beeckestijn Business School
Clinic bij Beeckestijn Business School

Een merk is nooit ‘af'. Een sterk merk hebben én houden vraagt om continue aandacht en doorontwikkeling. Van tijd tot tijd is een merk toe aan een opfrisbeurt: of het nu gaat om een compleet nieuwe positionering of verandering van de merknaam of een kleine of grote aanpassing in de visuele identiteit. Dit alles noemen we vaak een rebranding.

Een organisatie verandert haar merk gemiddeld eens in de zeven tot tien jaar. Soms lijkt het lastig het moment waarop je merk toe is aan een update te herkennen. Toch doen er zich in het leven van een organisatie verschillende momenten voor die zich goed lenen voor verandering – of sterker nog – die merkverandering noodzakelijk maken. Denk aan een fusie, overname of splitsing, een aangepast merkportfolio, naamswijziging of simpelweg het feit dat je positionering of huisstijl niet meer past bij deze tijd.

Maar wat als het moment daar is. Waar begin je dan? Wat zijn de eerste stappen die je zet, wat gaat het kosten, hoe overtuig je de board te investeren, en welk scenario kies je voor de rebranding? Rebranding projecten kunnen een flinke impact op de organisatie hebben en gepaard gaan met de nodige risico’s. Tegelijkertijd biedt een rebranding vaak kansen om het merk effectiever te organiseren en/of efficiency voordelen en kostenbesparingen te realiseren. Tijdens de clinic: Rebranding: een bedrijfskundige aanpak voor succesvolle merkverandering nemen Niek Fransen en Arjan Kapteijns je mee in de wereld van rebranding. 

Datum: 24 juni 
Tijd: 09:30 - 11:00
Locatie: Live-stream 

Wat kun je verwachten?

De rebranding clinic belicht de bedrijfskundige kant van rebranding. Op basis van de ervaring met het begeleiden van grote rebrandings wordt ingegaan op hoe je een rebranding op de meest effectieve en efficiënte manier organiseert en implementeert. Wat zijn de stappen die je moet nemen om een rebranding - binnen ambitie, tijd en budget - tot een succes te maken? Wat komt er allemaal bij kijken? Van een voorbereiding van de business case tot de daadwerkelijke uitrol en maintenance.

Over de sprekers

De sprekers zijn Niek Fransen en Arjan Kapteijns van VIM Group, een organisatie gespecialiseerd in het managen en implementeren van merken vanuit een bedrijfskundig perspectief. VIM Group begeleidde in de afgelopen jaren meer dan 2000 rebrandings voor grote organisaties zoals o.a. Vattenfall, Volkswagen, ING, Nouryon, Geldmaat en Renewi.

Voor wie?

Voor alle senior managers, professionals en ondernemers waarbij rebranding (binnenkort) op de agenda staat of komt.

Aanmelden

Deze clinic is al geweest. Het is niet meer mogelijk om je aan te melden.

Schrijf je in voor de gratis clinic op vrijdag 24 juni van Beeckestijn Business School. Voorafgaand aan de clinic ontvang je een mail met meer informatie over de live-stream.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in