Overslaan en naar de inhoud gaan

#lekkersociaal 7, over de nieuwe downvote button op Facebook en nóg meer concurrentie voor Snapchat

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week over Chrome die eigenhandig de strijd aan gaat met advertenties, en op…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nóg meer concurrentie?!

related partner content for mobile comes here

Alsof Snapchat het niet al zwaar genoeg had. Google gaat ook Stories introduceren, en wel in de zoekresultaten! Wat we nu al weten is dat het over ‘interactieve visuele ervaringen’ zal gaan, en dat het op dit moment uitgebreid getest wordt. Hoe het werkt? Simpel: Wanneer je op bepaalde termen zoekt, krijg je een carrousel te zien met Stories. Het mooie is: de mogelijkheden zijn enorm uitgebreid. Je kunt ervoor kiezen om een uitgebreide interactieve video te plaatsen, of juist een simpele slideshow met wat tekst eroverheen. We like it!

Wereldreis op je beeldscherm

Waar je voorheen in het bezit van een smartphone moest zijn (maar goed, wie is dat nou niet) om openbare berichten op Snapchat’s ‘Snapmap’ te bekijken, hebben ze dit naar een hoger niveau getild. Je kunt vanaf nu namelijk op je desktop, zonder ingelogd zijn bij Snapchat, bekijken welke Snaps er bij jou in de buurt zijn geplaatst. Of als je echt een zware dag op kantoor hebt; wat posten mensen die in Italië wonen eigenlijk op Snapchat? Zelf testen? Dat kan hier.

Lekker stemmen op Facebook

In het blog van vorige week vertelden we al over het veranderende algoritme van Facebook. Hiermee willen ze content van mensen die dicht bij je zijn, prioriteit geven over bijvoorbeeld content van bedrijven. Maar wat is nou de beste manier om dit te promoten? Juist, een button aan posts toevoegen waarmee je ze kunt ‘wegstemmen’. Op dit moment nog in de testfase, en laat één ding duidelijk zijn: het is geen dislike knop. De downvote heeft als functie om een comment of post te verbergen, waarna aangegeven kan worden waaróm dit is gebeurd. Dit kan Facebook helpen in de strijd tegen bijvoorbeeld nepnieuws, maar ook tegen slecht nieuws. Wij vinden dit persoonlijk een bijzondere ontwikkeling, omdat het vragen oproept over de rol van Facebook in het censureren van content, waar het natuurlijk een platform blijft om onbezorgd dingen te kunnen delen.

Tandje minder aub

Oke, vooruit: in dit blog bespreken we meestal ontwikkelingen op social media. Maar dit nieuws is wel zo bijzonder dat we een uitzondering maken. Chrome gaat namelijk eigenhandig de strijd aan tegen schermvullende advertenties! Chrome gaat niet fungeren als je gemiddelde adblocker, maar gaat wel advertenties verbergen die niet aan de nieuwe richtlijnen voldoet. Het idee erachter is dat gebruikers niet alle advertenties haten, alleen diegene die enorm inbreken op je gebruikservaring. Lekker bezig, Chrome!



Dit was 'm weer, tot de volgende keer! 

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in