Overslaan en naar de inhoud gaan

Lekker in het Leven gaat ook online

Het gratis magazine ‘Lekker in Leven’, het tijdschrift met kassakortingsbonnen voor A-merkartikelen, is vernieuwd en gaat nu ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het consumenten magazine met kassa-kortingsbonnen was in November 2005 een initiatief van A-merkfabrikant Procter & Gamble in samenwerking met Douwe Egberts (inmiddels opgevolgd door Nestle), Heinz en Campina.
De proef van toen heeft zich ontwikkeld tot een 'uitstekend direct marketing medium', volgens de fabrikanten; de waardering van het blad is goed, het creëert interesse in de producten, en de kortingsbonnen worden volop gebruikt. De 'trial' van innovaties gaat omhoog; er is een meetbare verbetering van het succes van innovaties door deze combinatie van redactionele aandacht en kortingsbon, meldt P&G.

related partner content for mobile comes here

Het blad verschijnt drie maal per jaar, de verspreiding is onder zo’n 750,000 gezinnen met jonge kinderen, mede geselecteerd op winkel gedrag en die aangegeven hebben geïnteresseerd te zijn in innovaties van A-merk artikelen. Opvallend is dat het nieuwste nummer een kleiner formaat heeft gekregen. Volgens Van der Wal sluit het daarmee meer aan op de publicaties in de andere landen.

De nieuwe site is een verlengstuk van het blad en bedoeld om dezelfde groep ook online in contact te brengen met de productinnovaties. Tot nu toe was het vooral een actie-site, die met click & win-acties vooral tijdelijk bezoekers trok. Het blad aanvragen via de site lukt overigens niet. P&G wil zijn doelgroep zelf kiezen en wil zeker niet dat hardcore-gebruikers van zijn merken de coupons gaan inwisselen. Het programma is vooral gericht op gezinnen die incidenteel de deelnemende A-merken kiezen. En dus nog overgehaald moeten worden.

De nieuwe site geeft, volgens marketing directeur Aliette van der Wal, meer mogelijkheden om informatie te geven, onderwerpen verder te verdiepen en nieuws te brengen tussen de publicaties door.

‘We willen graag een 1 op 1 relatie opbouwen met consumenten, om zo ook hun input op onze producten te krijgen. Tevens dient het als informatie platform met praktische tips voor elke dag voor jezelf en je gezin. Bekijk elke maand je horoscoop, deel je favoriete recepten en geef je vanaf april op als professionele tester van nieuwe producten’.

Het magazine wordt gemaakt door Sanoma Uitgevers Custom Publishing. De website door Proximity.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in