Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN omzet daalt, 'maar klanten tevredener'

De telecommer lijdt onder de felle concurrentie in het goedkopere segment, maar zegt toch marktaandeel gewonnen te hebben.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

KPN-klanten zijn tevredener en minder geneigd om over te stappen naar een andere aanbieder. Dat zegt althans topman Eelco Blok in een toelichting op de vierdekwartaalcijfers van 2017. De toegenomen klantentrouw zou vooral gelden voor mensen die meerdere diensten bundelen in één pakket. Verder neemt het gebruik van extra diensten als Spotify, Fox Sports en Netflix toe.

related partner content for mobile comes here

Telfort
KPN heeft ook in het vierde kwartaal van 2017 weer last gehad van felle concurrentie op de mobiele markt. Die deed zich met name voelen in het goedkopere segment, waar het telecombedrijf met Telfort actief is. De omzet en winst vielen daardoor lager uit dan in de laatste maanden van 2016.

Omzet min 6 procent
KPN rapporteert een kwartaalomzet van 1,6 miljard euro, ruim 6 procent minder dan een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat (ebitda), geschoond van eenmalige posten, daalde met een kleine 2 procent naar 596 miljoen euro. Onder de streep resteerde 70 miljoen euro, tegen 115 miljoen euro in het vierde kwartaal van 2016.

 

Blok zegt dat KPN ondanks de dalende omzet marktaandeel heeft gewonnen in Nederland.

Stunten
Eind vorig jaar kondigde Tele2 en T-Mobile dat zij in Nederland de krachten gaan bundelen. Blok gaat er naar eigen zeggen van uit dat ook na die voorgenomen fusie er voor consumenten en bedrijven genoeg te kiezen overblijft. Beide concurrenten stuntten afgelopen jaar flink met grote of zelfs onbeperkte databundels.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in