Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN in concurrentieslag om Digitenne

Naast KPN hebben ook kabelbedrijf Multikabel en telecombedrijf Versatel interesse in de overname van het 30 procents belang dat Nozema…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KPN beoogt via uitbreiding van zijn huidige 30 procents belang een nieuwe entree op de tv-markt. In 1997 moest het bedrijf op last van het ministerie van Economische Zaken zijn kabeldochter Casema verkopen. Op basis van een recent advies van de Nederlandse Mededingingsautoriteit bekijkt het ministerie van Economische Zaken of KPN zijn belang mag uitbreiden. Volgens de huidige regelgeving mag KPN niet meer dan 30 procent bezitten, omdat het al een telecomnetwerk heeft waarover in principe ook tv kan worden aangeboden.

related partner content for mobile comes here

Versatel is geïnteresseerd in het belang van Nozema omdat de masten van Digitenne ook geschikt zijn voor tweewegverkeer, zodat ook internetverbindingen opgezet kunnen worden.

Digitenne biedt via de ether digitale televisie aan in de Randstad.

Bron: Het Financieele Dagblad/Financiële Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in