Overslaan en naar de inhoud gaan

Inkomensgroei WPP in eerste kwartaal

WPP Group heeft het inkomen in het eerste kwartaal met 6 procent zien stijgen tot 1,7 miljard. In Europa steeg het inkomen met 7 procent,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei was het grootst in Azië Pacific, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten samen: 28 procent. Zonder acquisities en wisselkoersschommelingen steeg het totale inkomen met 2 procent.

related partner content for mobile comes here

Per sector was de groei bij branding, healthcare en specialité communications het grootst met 19 procent. Advertising en media deden het ook goed met een groei van 14 procent. Hoewel pr en public affairs volgens WPP het hardst werd getroffen door de recessie, was er toch een groei van 6 procent.

De toename van de marge met bijna 0,8 procent naar 13,8 procentpunten was in de lijn van de verwachtingen. Voor 2005 moet die marge tussen 14 en 15 procent zijn en een jaar later 15 procent. De new business leverde in het eerste kwartaal 926 miljoen dollar op.

WPP meldt dat er dit jaar minder een focus is op kostenefficiency. Ook wordt gemeld dat bedrijven (met name technologie) weer meer besteden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in