Inkomensgroei WPP in eerste kwartaal
De groei was het grootst in Azië Pacific, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten samen: 28 procent. Zonder acquisities en wisselkoersschommelingen steeg het totale inkomen met 2 procent.
Per sector was de groei bij branding, healthcare en specialité communications het grootst met 19 procent. Advertising en media deden het ook goed met een groei van 14 procent. Hoewel pr en public affairs volgens WPP het hardst werd getroffen door de recessie, was er toch een groei van 6 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe toename van de marge met bijna 0,8 procent naar 13,8 procentpunten was in de lijn van de verwachtingen. Voor 2005 moet die marge tussen 14 en 15 procent zijn en een jaar later 15 procent. De new business leverde in het eerste kwartaal 926 miljoen dollar op.
WPP meldt dat er dit jaar minder een focus is op kostenefficiency. Ook wordt gemeld dat bedrijven (met name technologie) weer meer besteden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid