Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkenmachine anno 2004

Het gaat weer goed met Procter & Gamble. Hoe werkt ’s werelds grootste merkenmachine anno 2004?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P&G’s basisfilosofie luidt ‘de consument is de baas’. Allereerst focust P&G tegenwoordig dan ook weer op ‘consumenten begrijpen’ en ‘merken maken’ en niet langer op aandeelhouders. Door consumenten te behagen en te verrassen met innovaties groeien merken; aandeelkoersen volgen dan vanzelf.

related partner content for mobile comes here

Ten tweede is P&G’s kerndoelgroep, jonge huisvrouwen, dankzij sectoren als parfum en haarverzorging verbreed naar nieuwe, financieel zeer interessante markten.

Ten derde wordt nog altijd het befaamde brandmanagementsysteem gehanteerd. Merken staan centraal en daaraan worden medewerkers en doelgroepen gekoppeld.

Ten vierde worden private labels als echte merken, echte concurrenten gezien, waarop P&G reageert met bijvoorbeeld lager geprijsde merken of met merkinnovaties die voor retailers waarde creëren en verkoop opleveren.

(bron: Trends)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in