Merkenmachine anno 2004
P&G’s basisfilosofie luidt ‘de consument is de baas’. Allereerst focust P&G tegenwoordig dan ook weer op ‘consumenten begrijpen’ en ‘merken maken’ en niet langer op aandeelhouders. Door consumenten te behagen en te verrassen met innovaties groeien merken; aandeelkoersen volgen dan vanzelf.
Ten tweede is P&G’s kerndoelgroep, jonge huisvrouwen, dankzij sectoren als parfum en haarverzorging verbreed naar nieuwe, financieel zeer interessante markten.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaTen derde wordt nog altijd het befaamde brandmanagementsysteem gehanteerd. Merken staan centraal en daaraan worden medewerkers en doelgroepen gekoppeld.
Ten vierde worden private labels als echte merken, echte concurrenten gezien, waarop P&G reageert met bijvoorbeeld lager geprijsde merken of met merkinnovaties die voor retailers waarde creëren en verkoop opleveren.
(bron: Trends)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid