ID&T Radio omzeilt hitvoorschriften


Dat meldt VPRO´s 3voor12. Op ID&T Radio zijn sinds een week of twee Kylie Minogue, Anastacia, Gwen Stefani, Eminem en Natasha Beddingfield te horen. In de op hun site gepubliceerde playlist staat nu achter alle hits tussen haakjes ‘ID&T FM radio-edit’. Te horen is dus volgens ID&T niet de hit, maar een zodanig veranderde versie, dat het niet meer als hit meetelt. ID&T mag volgens de voorschriften voor de aan haar toebedeelde frequentie overdag slechts 7,5 procent van haar zendtijd besteden aan Top 40-nummers.
Volgens Michel de Winter, directeur Radio bij ID&T, houdt ID&T Radio zich wel degelijk aan de vergunning: ´Ik doe niets wat niet mag, anders zou ik het niet doen. De hit zoals die in de Top 40 staat, draai ik niet. Ik draai radio edits, zoals die ons soms door de platenmaatschappijen aangereikt worden, of die we soms zelf maken.´
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBart Bijvank, persvoorlichter bij het Commissariaat voor de Media, bevestigt dat de zaak ID&T reeds in onderzoek is: ´Wij hebben de ontwikkelingen kritisch gevolgd, en nemen nu steekproefsgewijs opnames. In de loop van januari hopen we met een uitspraak te komen.´
Het marktaandeel van de zender is de afgelopen tijd blijven steken op 0,4 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid