Overslaan en naar de inhoud gaan

ID&T Radio omzeilt hitvoorschriften

ID&T Radio omzeilt door een slimme truc sinds kort de voorschriften voor haar frequentie. Door het draaien van enigszins afwijkende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt VPRO´s 3voor12. Op ID&T Radio zijn sinds een week of twee Kylie Minogue, Anastacia, Gwen Stefani, Eminem en Natasha Beddingfield te horen. In de op hun site gepubliceerde playlist staat nu achter alle hits tussen haakjes ‘ID&T FM radio-edit’. Te horen is dus volgens ID&T niet de hit, maar een zodanig veranderde versie, dat het niet meer als hit meetelt. ID&T mag volgens de voorschriften voor de aan haar toebedeelde frequentie overdag slechts 7,5 procent van haar zendtijd besteden aan Top 40-nummers.

related partner content for mobile comes here

Volgens Michel de Winter, directeur Radio bij ID&T, houdt ID&T Radio zich wel degelijk aan de vergunning: ´Ik doe niets wat niet mag, anders zou ik het niet doen. De hit zoals die in de Top 40 staat, draai ik niet. Ik draai radio edits, zoals die ons soms door de platenmaatschappijen aangereikt worden, of die we soms zelf maken.´

Bart Bijvank, persvoorlichter bij het Commissariaat voor de Media, bevestigt dat de zaak ID&T reeds in onderzoek is: ´Wij hebben de ontwikkelingen kritisch gevolgd, en nemen nu steekproefsgewijs opnames. In de loop van januari hopen we met een uitspraak te komen.´

Het marktaandeel van de zender is de afgelopen tijd blijven steken op 0,4 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in