Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoofdstedelijk protest tegen steigerdoeken

De Werkgroep Buitenreclame uit Amsterdam heeft in een brief aan de Unesco gemeld dat de reclamedoeken in het historisch centrum strijdig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De werkgroep heeft de Unesco verzocht Amsterdam daarom te schrappen als kandidaat voor deze prestigieuze Werelderfgoedlijst voor bijzonder waardevol stedelijk gebied.
De groep is volgens Het Parool een fanatieke strijder tegen de reclame op steigerdoeken in de stad. Ze noemt dat 'culturele barbarij'.

related partner content for mobile comes here

Het besluit om de megareclames tegen betaling toe te laten is volgens de initiatiefnemers 'de slechtst mogelijke aanbeveling voor het streven van Amsterdam om voor de lijst in aanmerking te komen'. De stadsdeelraad spreekt op 24 juni over het voorstel van het bestuur om de reclame definitief toe te laten. Volgende week komt het onderwerp eerst nog aan de orde in de commissie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in