Het merendeel van de e-mails wordt nog steeds via desktop geopend


89% van de ondervraagde marketeers geeft aan zich in 2015 massaal te richten op e-mailmarketing. E-mailmarketing laat andere marketingkanalen als social media (28%) en SEO (59%) ver achter zich.
Mobiel v.s. desktop
Ruim 45% van de unieke opens wordt op een mobiel device gedaan, dat was begin vorig jaar nog 34,6%. Marketeers verwachtten in 2014 dat dit jaar het aantal unieke mobiele opens de desktop ruimschoots zou passeren. Het aantal mobiele opens ligt zowel voor consumenten als zakelijke e-mails rond de 12%. Het verschilt wel per branche. De meeste mobiele opens worden gedaan in de branches cultuur & entertainment, zorg & welzijn, telecom en travel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Doelen marketeers
64% van de ondervraagden marketeers wil beter segmenteren om relevante content te versturen, 49% wil daarnaast verschillende (interne) databases koppelen zodat er betere klantprofielen kunnen worden opgebouwd. 47% wil daarnaast event driven/automatische e-mailcampagnes opzetten.
Benchmark
E-village publiceerde vandaag de 12e editie van E-mail Benchmark, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid