Overslaan en naar de inhoud gaan

Anthony Graves zat 18,5 jaar onschuldig op death row, Amnesty vertelt zijn verhaal

Amnesty International en Ogilvy & Mather Amsterdam lanceren film ‘My Last Day’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ogilvy & Mather Amsterdam en een aantal andere partijen, hebben belangeloos meegewerkt aan de totstandkoming en verspreiding van de film &;My Last Day&;. Daarin is het verhaal te zien van Anthony Graves, iemand die 18,5 jaar lang onschuldig vast heeft gezeten, wachtende op de uitvoering van zijn doodvonnis op death row.

related partner content for mobile comes here

Elk jaar op 1 april publiceert Amnesty International een rapport over de doodstraf. De film &;My Last Day&; is gemaakt om de statistieken meer kracht bij te zetten en de problematiek bij een groot publiek onder de aandacht te brengen om op die manier awareness te vergroten en de doodstraf opnieuw tot een onderwerp van gesprek maken.

Amnesty zegt: &;De doodstraf. In Nederland ondenkbaar, maar in andere delen van de wereld aan de orde van dag. In alleen Amerika werden er in 2014 vijfendertig mensen geëxecuteerd, in China meer dan 1000. En dat met deze methode het recht niet zegeviert, bewezen de nieuwsberichten van afgelopen week opnieuw.&; Het doel van Amnesty International is om de doodstraf wereldwijd af te schaffen.

Chief creative officer van Ogilvy & Mather Amsterdam, Darre van Dijk, vertelt over de gedachte achter de film: &;Met Anthony Graves als hoofdpersoon geven we de onmenselijke aard van de doodstraf letterlijk een gezicht. Zijn verhaal zet je aan het denken.&;

De film zal online te zien zijn, op SBS dankzij OMD Nederland en in bioscopen dankzij Jean Mineur. Ook andere broadcasters zijn en worden benaderd voor het verspreiden van de film, met als doel een zo breed mogelijk gedragen boodschap en uiteindelijk de afschaffing van de doodstraf wereldwijd. Van Dijk zegt: &;De vraag is zelfs uitgezet bij Barack Obama, in afwachting van een respons.&;

Edgar Molenaars, ceo van Ogilvy & Mather Amsterdam, zegt: &;We zouden het geweldig vinden als iedereen die deze boodschap onderschrijft, de film ook post, seedt, sharet, uitzendt.&;

Credits
Klant: Amnesty International Nederland
Moniek van Zijl & Paul Helsloot
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Creatie: Rob Voortman, Benjamin de Villiers, Marco de Jong, Jurriaan Noij, Mees Ubachs, Colin Tossijn.
RTV producer & Account: Melissa Nieveld
Strategie: Heleen Hidskes
Productiemaatschappij: DPPLR & Melissa Nieveld Productions
Regisseur: Daniel Dow
Producer: Amber Akkermans
DOP: Aage Hollander
Post: Ruben Labree, DPPLR
Sound Design: Marcel Bultman, Post Office
Online: De Grot
Muziek: Darre van Dijk

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in