Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken nummer 1 WK- en oranjemerk

Heineken staat op nummer 1 in de Top 10 van WK- en Oranjemerken. Dit blijkt uit onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek (BCO) uitgevoerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BCO vroeg 300 Nederlanders naar hun merkassociatie met het WK en met oranje. In beide lijsten staat Heineken op nummer 1. De Telegraaf zelf komt op de zesde plek. De top 10 ziet er als volgt uit:

related partner content for mobile comes here

Associatie met WK:
1. Heineken (33%)
2. Adidas (22%)
3. Coca Cola (22%)
4. Nike (21%)
5. Nationale Nederlanden (20%)
6. De Telegraaf (19%)
7. NOS (18%)
8. Philips (16%)
9. ING (15%)
10. AA Drink (13%)

Associatie met Oranje:
1. Heineken (38%)
2. Nationale Nederlanden (34%)
3. Rabobank (32%)
4. NOS (28%)
5. ING (26%)
6. De Telegraaf (25%)
7. Philips (23%)
8. Nike (22%)
9. Adidas (21%)
10. De Nederlandse Staatsloterij (18%)

Andere vraag uit het onderzoek gaat over welke adverteerders die reclame maken rondom Oranje tot nu toe het meest zijn gezien. Maar liefst drie supermarkten vullen deze top-10: C1000, Dirk van de Broek en Albert Heijn. Opvallend is de plaats van Albert Heijn omdat zij nog niet is gestart met een eigen WK-campagne. Wederom is de lijstaanvoerder Heineken. Overige merken die een hoge attentiewaarde scoren in relatie tot het WK voetbal zijn De Telegraaf, TNT Post, de Nederlandse Staatsloterij, ING, Bavaria en Coca-Cola.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in