Heineken nummer 1 WK- en oranjemerk
BCO vroeg 300 Nederlanders naar hun merkassociatie met het WK en met oranje. In beide lijsten staat Heineken op nummer 1. De Telegraaf zelf komt op de zesde plek. De top 10 ziet er als volgt uit:
Associatie met WK:
1. Heineken (33%)
2. Adidas (22%)
3. Coca Cola (22%)
4. Nike (21%)
5. Nationale Nederlanden (20%)
6. De Telegraaf (19%)
7. NOS (18%)
8. Philips (16%)
9. ING (15%)
10. AA Drink (13%)
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Associatie met Oranje:
1. Heineken (38%)
2. Nationale Nederlanden (34%)
3. Rabobank (32%)
4. NOS (28%)
5. ING (26%)
6. De Telegraaf (25%)
7. Philips (23%)
8. Nike (22%)
9. Adidas (21%)
10. De Nederlandse Staatsloterij (18%)
Andere vraag uit het onderzoek gaat over welke adverteerders die reclame maken rondom Oranje tot nu toe het meest zijn gezien. Maar liefst drie supermarkten vullen deze top-10: C1000, Dirk van de Broek en Albert Heijn. Opvallend is de plaats van Albert Heijn omdat zij nog niet is gestart met een eigen WK-campagne. Wederom is de lijstaanvoerder Heineken. Overige merken die een hoge attentiewaarde scoren in relatie tot het WK voetbal zijn De Telegraaf, TNT Post, de Nederlandse Staatsloterij, ING, Bavaria en Coca-Cola.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid