Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei bestedingen programmatic in Europa +366%

‘Iedereen die dacht dat programmatic een hype was, moet nu overtuigd zijn van de kracht.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Europese adverteerders besteedden in 2013 366 procent meer aan automated/programmatic en real time bidding (RTB). Dat blijkt uit het RTB Trend Report Europe van Adform.

Volgens het rapport was er een piek in bestedingen aan programmatic trading in oktober en was er een dip rond de kerst, omdat adverteerders dan waarschijnlijk al campagnes ingeboekt hebben in meer traditionele media.

related partner content for mobile comes here

Online uitgevers zouden grotere hoeveelheden aan rich media voorraad aanbieden via ad exchanges. Adform verwacht dat dit merken zal verleiden om RTB in te zetten voor meer campagnes. Hogere CPM’s overtuigen volgens de onderzoeker uitgevers ervan om te participeren in real-time markten.

‘Iedereen die dacht dat programmatic een hype was, moet nu overtuigd zijn van de kracht’, meldt Adform in het rapport.

Het RTB Trend Report Europe is op te vragen via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in