Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden toekomst voor ex-Sanoma-titels

Dat hoopt iedereen in uitgeefland. Althans, ik hoop dat iedereen dat hoopt. Negentien tijdschriftmerken van Sanoma hebben een nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma, de zoekende mediareus uit Scandinavië, heeft een nieuw huis gevonden voor negentien titels, stelde Henk Scheenstra vanochtend. Een nieuw baasje. Heel fijn voor de mensen die er werken. En ook fijn voor de mediaconsumenten die wel iets hebben met Knippie, Home and Garden en de andere merken.

related partner content for mobile comes here

Wat zou het mooi zijn als het de nieuwe eigenaren lukt om deze mediamerken te laten bloeien. Sanoma had er al jaren geen zin meer in. Kleinere titels, gemiddeld met twee miljoen euro omzet per jaar, zijn niet interessant genoeg. Maar voor kleinere uitgevers is die omvang wel degelijk interessant. Zeker als ze in een niche zitten waar ze koning zijn.

Nederland herbergt honderden titels met tussen één en twee miljoen euro omzet. Iedere mediaprofessional is benieuwd hoe deze ex-Sanoma-titels gaan worden uitgebouwd. De omzet komt vaak uit de printproducten, de online posities zijn aardig, maar zelden ijzersterk. Waar gaat de nieuwe eigenaar op inzetten?

Wat zou het fijn zijn als de nieuwe eigenaren ons (collega’s, mediawatchers) per maand een update zouden geven van de voortgang. Zou dat geregeld kunnen worden? Een soort Open Media-Universiteit.

Ik voorspel een gouden toekomst voor Knippie en de rest.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in