Overslaan en naar de inhoud gaan

Google baas 'Media Persoon van het Jaar'

De organisatie van het Cannes Lions Festival roept Google baas Eric Schmidt uit tot Media Persoon van het Jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatie van het roept Google baas Eric Schmidt uit tot Media Persoon van het Jaar.

related partner content for mobile comes here

De toekenning vindt plaats op woensdagavond 22 juni tijdens tijdens de uitreiking van de Press, Cyber and Design Lions in Cannes. De organisatie kent de titel 'Media persoon van het Jaar' jaarlijks toe aan een 'prominente persoonljikheid die een bijdrage levert aan de vorming van het huidige medialandschap en de toekomst van de communicatie industrie'.

Schmidt krijgt met name lof toegezwaaid voor de groei die Google sinds 2001 heeft doorgemaakt. “Onder leiding van Eric heeft Google de manier veranderd waarop mensen over de hele wereld toegang hebbben tot informatie. In een verbazingswekkend korte tijd heeft hij Google gevormd tot een van 's werelds grootste advertentiemedia en in een van de meest waardevolle merken ter wereld, aldus Cannes ceo Philip Thomas.

Afgelopen tien jaar werkte Schmidt als Google’s Chief Executive Officer en was hij verantwoordelijk voor de 'technische en zakelijke strategie naast oprichters Sergey Brin and Larry Page. In april dit jaar heeft hij zijn taken overgedragen aan Larry Page. Schmidt gaat zich als uitvoerend president richten op deals en zaken op overheidsniveau zoals de positie van Google in China.

In voorgaande jaren ging de titel naar Mark Zuckerberg, oprichter en ceo van Facebook en Steve Ballmer, ceo van Microsoft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in