Overslaan en naar de inhoud gaan

Friesland moet lovebrand worden

Dat wil de nieuwe marketingorganisatie Merk Fryslân.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merk Fryslân-directeur Loek Hogenhout: ‘Onze provincie heeft alle ingrediënten in zich om als Lovebrand gepositioneerd te worden. Een Lovebrand is een merk waar mensen bijzondere en vaak emotionele waarden aan toekennen. Feitelijk zijn we al een Lovebrand, maar claimen en operationaliseren we dat nog onvoldoende.’ 

related partner content for mobile comes here

Waddeneilanden apart merk

De nieuwe organisatie is vanaf nu verantwoordelijk voor de brede regiomarketing van de provincie en bouwt de activiteiten van Beleef Fryslân, Fan Fryslân en voormalig Tourist Info Fryslân verder uit. Merk Fryslân werkt aan de toeristische marketing, productontwikkeling en het gastheerschap van de provincie. De Waddeneilanden worden als apart merk neergezet. Daarnaast wordt Merk Fryslân verantwoordelijk voor de marketing voor Leeuwarden Culturele Hoofdstad op.

Product Friesland

De organisatie bedeelt zichzelf drie taken toe: marketing van Friesland en de Wadden in en buiten de provincie, bouwen aan het product Friesland in samenwerking met ondernemers, gemeenten, provincie en andere stakeholders en het ontwikkelen en faciliteren gastvrijheid als onderscheidend kenmerk voor de provincie.

Merk Fryslân spreekt over ‘rust’, ‘authentiek’, ‘vrijheid’ en ‘open’ en &;verrassend&; als kernwaarden voor de provincie.

Merk Fryslân: ‘De komende maanden wordt deze strategie verder uitgewerkt in een jaarplan met activiteiten voor 2015. Het marketingplan is geen start- of eindpunt, maar de context.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in