Franse Vodafone-campagne “plagiaat


Regisseur Luc Besson die de film in 1997 maakte, noemt de commercial plagiaat en wil 300.000 euro. Niet alleen lijkt de setting en regie erg op zijn film, ook heeft de commercial met Milla Jovovich dezelfde hoofdrolspeelster.
De rechtbank deed een voorlopige uitspraak en vindt niet dat het hier om plagiaat gaat, eerder om ‘parasitisme’. Wel oordeelde de rechter dat Vodafone en bureau Publicis een financiële regeling met de filmmakers moeten treffen. Besson is niet blij met de uitspraak, want hij vreest dat andere adverteerders ook op dit soort ideeën komen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVodafone heeft gepleit de campagne (ook op billboards en in bladen) te laten doorlopen tot er een definitieve uitspraak is gedaan (Bron: Media & Marketing Europe).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid