Overslaan en naar de inhoud gaan

Fors meer besteed aan duurzame goederen

De laatste tijd is er veel aandacht voor het teruglopende besteedbaar vermogen van de gemiddelde Nederlander. Echter als je op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag maakt het Centraal Bureau voor de Statistiek namelijk bekend dat we met z'n allen in mei fors meer geld uitgegeven aan kleding en schoenen dan een jaar eerder.

related partner content for mobile comes here

Consumenten besteedden in mei in totaal 6,7 procent meer aan duurzame goederen dan vorig jaar. Het gaat hierbij zowel om de aankoop van kleding en schoenen als van wasmachines, televisies en computers.

De totale uitgaven van Nederlandse huishoudens stegen, net als in april, op jaarbasis in mei met 2,6 procent.

Het consumentenvertrouwen laat daarentegen sinds september een daling zien en bereikte vorige maand zelfs een dieptepunt. De daling is te verklaren door zowel minder vertrouwen in de economie als een lagere koopbereidheid. Het vreemde is volgens het CBS dat mensen juist wel meer blijven uitgeven.

?Mensen hebben weinig vertrouwen en zeggen dat ze geen dure spullen willen kopen, maar ze doen het wel", aldus de woordvoerder. Veel consumenten hebben volgens het CBS het idee dat Nederland in een recessie zit. ?Terwijl 2007 het beste jaar was sinds tijden. Mensen zijn banger dan ze zouden moeten zijn. Dat komt ook door de media-aandacht voor de kredietcrisis en de hoge olieprijs." (bron: Telegraaf)

De uitdaging ligt hoe we met dit soort tegenstrijdigehden als marketeers omgaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in