Overslaan en naar de inhoud gaan

'Druk op marketeers neemt toe in 2009'

Ook onder lastige economische omstandigheden moeten marketeers hun best doen om focus te behouden en producten en diensten te blijven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het rapport adviseert Alterian marketeers om slimmere programma's te ontwikkelen met een aantoonbare return on investment.

related partner content for mobile comes here

Hoewel in de huidige situatie de druk om marketingbudgetten te verminderen, toeneemt, geeft het bedrijf aan dat het belangrijk is om meer te doen met hetzelfde budget. In eerdere recessies ging het goed met bedrijven die bleven marketen en zichzelf bleven verkopen. Het is zaak dat bedrijven dat beseffen en de maximale waarde uit hun budgetten persen.

De druk op marketeers zal in 2009 zeker toenemen. Ze zullen elke dollar, pond of euro moeten verantwoorden. Dat betekent een hernieuwde focus voor marketingafdelingen, maar ook dat programma's die niet effectief zijn of niet genoeg opleveren, gestopt worden, zo zegt de ceo van Alterian.

De effectieve inzet van de bestaande kanalen en met name van bedrijfswebsites is een andere conclusie van het rapport. Volgens Alterian is het op dit moment voor veel bedrijven lastig om de volledige potentie van dit kanaal te benutten. Zij moeten beter begrijpen dat hun website een cruciaal kanaal is voor het genereren van leads en het versterken van klantenbinding.

De toptien van de voorspellingen in het Alterian-rapport:

Alterian baseert het rapport op observaties van trends en patronen in 2008. Deze informatie is gecombineerd met resultaten van interactie tussen bedrijven en klanten waarin klanten aangeven welke marketingtrends ze voor 2009 verwachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in