'Druk op marketeers neemt toe in 2009'
In het rapport adviseert Alterian marketeers om slimmere programma's te ontwikkelen met een aantoonbare return on investment.
Hoewel in de huidige situatie de druk om marketingbudgetten te verminderen, toeneemt, geeft het bedrijf aan dat het belangrijk is om meer te doen met hetzelfde budget. In eerdere recessies ging het goed met bedrijven die bleven marketen en zichzelf bleven verkopen. Het is zaak dat bedrijven dat beseffen en de maximale waarde uit hun budgetten persen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe druk op marketeers zal in 2009 zeker toenemen. Ze zullen elke dollar, pond of euro moeten verantwoorden. Dat betekent een hernieuwde focus voor marketingafdelingen, maar ook dat programma's die niet effectief zijn of niet genoeg opleveren, gestopt worden, zo zegt de ceo van Alterian.
De effectieve inzet van de bestaande kanalen en met name van bedrijfswebsites is een andere conclusie van het rapport. Volgens Alterian is het op dit moment voor veel bedrijven lastig om de volledige potentie van dit kanaal te benutten. Zij moeten beter begrijpen dat hun website een cruciaal kanaal is voor het genereren van leads en het versterken van klantenbinding.
De toptien van de voorspellingen in het Alterian-rapport:
Alterian baseert het rapport op observaties van trends en patronen in 2008. Deze informatie is gecombineerd met resultaten van interactie tussen bedrijven en klanten waarin klanten aangeven welke marketingtrends ze voor 2009 verwachten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid