Overslaan en naar de inhoud gaan

Resultaat PCM daalt met 8,5 pct

De advertentieomzet van uitgever PCM is vorig jaar met 8,5 procent gedaald. Daardoor valt het resultaat van de uitgever van onder meer de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt PCM-topman Bert Groenewegen. Hoeveel lager het resultaat is, maakte hij niet bekend. De online-omzet van PCM verdubbelde ruim tot 6 procent van het totaal. De schuld daalde van 300 miljoen naar 120 miljoen euro. Dat is gezien de ‘zeer moeilijke marktomstandigheden’ nog steeds te hoog, aldus Groenewegen.

related partner content for mobile comes here

Via een herfinanciering moet die schuld eind dit jaar ongeveer 50 miljoen euro zijn. De hoge schuld heeft alles te maken met ex-eigenaar Apax. Daarover verscheen onlangs een vernietigend rapport. Groenewegen hoopt dat daarmee een streep onder het verleden wordt gezet. Door bezuinigingen verdwijnen bij PCM 130 banen (5 procent). Volgens Groenewegen moet ‘topjournalistiek’ de kern van PCM blijven. De titels moeten in het ‘zeer uitdagende 2009’ vooral proberen jongeren onder de 35 jaar te bereiken, zoals nu al gebeurt met NRC.Next en VKbanen.

Bron: Villamedia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in