Overslaan en naar de inhoud gaan

Drankgebruikers zijn dol op hun smartphone

Alcoholliefhebbers houden meer van hun smartphone dan de rest van de bevolking. Althans, in de VS dan. Kansen voor alcoholmerken dus.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de whitepaper geeft men advies aan merken over hoe ze drinkers het beste kunnen bereiken via de mobiel. Het lijkt immers een kans voor open doel: een grote groep volwassen consumenten met drankje in de ene, en de mobiel in de andere hand.

Enkele bevindingen:

Volwassenen die de komende 3 maanden van plan zijn meer uit te geven aan sterke drank, wijn en bier, maken flink gebruik van hun mobiele device. En meer dan de helft (55 procent) behoort ook nog eens tot de Millennial-doelgroep.

83 procent van de drankgebruikers heeft een smartphone, versus 65 procent van de Amerikaanse populatie boven 21 jaar. 1 op de 3 gaat zelfs zover te stellen dat de mobiele telefoon zijn of haar leven is.

De trend lijkt zich te herhalen voor tablets: 52 procent van de drinkers heeft er een, versus 43 procent van de Amerikaanse populatie boven 21 jaar.

Drinkende consumenten zullen ook eerder een aankoop doen op een smartphone (38% versus 25%) en mobiele coupons inzetten (32% versus 26%) of gebruik maken van een aanbieding per sms (49% versus 40%).

Volgens het IAB kan de drankindustrie veel met de bevindingen. Met name met het feit dat veel millennials zich in deze doelgroep bevinden.  Drankmerken kunnen hen dus prima digitaal bereiken, met name in de uren na het werk, of in de avonduren…

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in