Overslaan en naar de inhoud gaan

Daling advertentieomzet drukt resultaat Wegener

De neergaande ontwikkeling van de advertentiemarkt voor kranten zet het resultaat van Wegener sterk onder druk. Dat blijkt uit de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het eerste halfjaar van 2002 daalde het bedrijfsresultaat (voor amortisatie van goodwill) met 35 pct van 65,1 miljoen tot 42,4 miljoen euro. De nettowinst bedroeg in deze periode 18,3 miljoen euro (tegen 34,7 miljoen in de eerste helft van 2001). Bij de dagbladen daalde de advertentieomzet met maar liefst 11,6 pct ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het advertentievolume viel 10 pct lager uit. Bij de huis-aan-huiskranten was sprake van een 6,9 pct lager advertentievolume.

related partner content for mobile comes here

De ontwikkelingen in de direct-marketingsector verliepen in de eerste helft van 2002 nog stroef. Het resultaat nam weliswaar toe met 10 pct tot 4,2 miljoen euro, maar de marge bleef nagenoeg gelijk bij een omzet die met bijna 20 pct steeg. Bij de verspreiding van ongeadresseerd drukwerk (Interlanden Spreigroep) was er een herstel ten opzichte van de tweede helft van 2001. In de sector e-Media en overige activiteiten name het verlies af tot 0,8 miljoen euro. De tijdschriftenuitgeverijen presteerden volgens Wegener naar verwachting. Het radiostation Radio 10 FM had te lijden onder de neergang in de reclamemarkt en behaalde een lagere omzet en winst dan in de eerste helft van 2001.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in