Daling advertentieomzet drukt resultaat Wegener


In het eerste halfjaar van 2002 daalde het bedrijfsresultaat (voor amortisatie van goodwill) met 35 pct van 65,1 miljoen tot 42,4 miljoen euro. De nettowinst bedroeg in deze periode 18,3 miljoen euro (tegen 34,7 miljoen in de eerste helft van 2001). Bij de dagbladen daalde de advertentieomzet met maar liefst 11,6 pct ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het advertentievolume viel 10 pct lager uit. Bij de huis-aan-huiskranten was sprake van een 6,9 pct lager advertentievolume.
De ontwikkelingen in de direct-marketingsector verliepen in de eerste helft van 2002 nog stroef. Het resultaat nam weliswaar toe met 10 pct tot 4,2 miljoen euro, maar de marge bleef nagenoeg gelijk bij een omzet die met bijna 20 pct steeg. Bij de verspreiding van ongeadresseerd drukwerk (Interlanden Spreigroep) was er een herstel ten opzichte van de tweede helft van 2001. In de sector e-Media en overige activiteiten name het verlies af tot 0,8 miljoen euro. De tijdschriftenuitgeverijen presteerden volgens Wegener naar verwachting. Het radiostation Radio 10 FM had te lijden onder de neergang in de reclamemarkt en behaalde een lagere omzet en winst dan in de eerste helft van 2001.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid