Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Tv-campagnes sorteren averechts effect’

Als de televisiecampagnes tegen dronken rijden en zinloos geweld al enige invloed hebben op het gedrag van jongeren, dan zal het een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert Marijke Kuiper van de Universiteit van Wageningen in het economenvakblad ESB. Kuiper verwacht meer effect van campagnes, zoals in Amerika, waarin goed gedrag wordt benadrukt. Zo verschenen er daar advertenties met lachende studenten met de tekst dat driekwart van de studenten minder dan vier drankjes nuttigt op een feest. Door het inzoomen op slecht gedrag heeft de doelgroep daarentegen de neiging dit als normaal te beschouwen. Het drankgebruik van anderen wordt bijvoorbeeld veel te hoog ingeschat.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in