Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog drie partijen voor Kirch

Drie kandidaten hebben de eindronde bereikt in de race voor de overname van de boedel van het noodlijdende Duitse mediaconcern KirchMedia.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Specifiek gaat het om een gezamenlijk bod van het Amerikaanse Haim Saban en het Franse TF1 van 2,6 miljard euro. Een consortium van de Commerzbank en Hollywood-studio Columbia biedt 2,3 miljard euro. Tenslotte is er een groep onder leiding van de zakenbank Lehman Brothers, die 2,5 miljard euro zou hebben geboden. Het Amerikaanse Viacom en de Duitse uitgever Axel Springer zijn onder andere afgehaakt. Dat heeft het blad Der Spiegel zaterdag gemeld. Tot nu toe hadden zeven partijen interesse getoond in een overname. KirchMedia is de kern van het teloorgegane concern van Leo Kirch. Het is onduidelijk hoeveel KirchMedia waard is. Het bedrijf heeft een verlieslijdende betaaltelevisiezender, maar tevens goed renderende rechten op het uitzenden van films, de voetbalcompetitie en formule-1-autoraces (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in