Corporate campagnes steeds belangrijker
Steeds vaker zien bedrijven redenen om over zichzelf een campagne te starten en daarmee het publiek, aandeelhouders of klanten te informeren over resultaten, activiteiten plannen en/of om zichzelf te positioneren. Dat is nog niet zo simpel want een corporate campagne moet evengoed een interessante boodschap hebben en leuk zijn voor het publiek terwijl tegelijkertijd de hele reputatie en langetermijnstrategie van de onderneming in het spel zijn. Zo’n campagne moet altijd wortelen in de missie van de onderneming en intern gedragen worden door top en medewerkers. Is dat niet zo, dan verliest de onderneming geloofwaardigheid. Corporate communicatie wordt steeds minder een zaak van de pr-afdeling alleen. Een corporate campagne fungeert ideaal gezien als een portal voor andere boodschappen van en over het bedrijf, de producten, diensten en merken.
Meer en meer bedrijven vergemakkelijken het integreren van alle communicatie door in hun merkarchitectuur te kiezen voor één paraplumerk (corporate brand). In de praktijk zijn er veel varianten te vinden. Luchtvaartmaatschappijen hebben/zijn bijvoorbeeld een en hetzelfde merk. Een strategie om daarnaar toe te werken is bijvoorbeeld om het corporate brand te koppelen aan bestaande merken.
<#FONT SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid