Overslaan en naar de inhoud gaan

Corporate campagnes steeds belangrijker

Corporate communicatie wordt steeds meer een relevant onderdeel van marketingcommunicatie. Afhankelijk van de gekozen strategie en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds vaker zien bedrijven redenen om over zichzelf een campagne te starten en daarmee het publiek, aandeelhouders of klanten te informeren over resultaten, activiteiten plannen en/of om zichzelf te positioneren. Dat is nog niet zo simpel want een corporate campagne moet evengoed een interessante boodschap hebben en leuk zijn voor het publiek terwijl tegelijkertijd de hele reputatie en langetermijnstrategie van de onderneming in het spel zijn. Zo’n campagne moet altijd wortelen in de missie van de onderneming en intern gedragen worden door top en medewerkers. Is dat niet zo, dan verliest de onderneming geloofwaardigheid. Corporate communicatie wordt steeds minder een zaak van de pr-afdeling alleen. Een corporate campagne fungeert ideaal gezien als een portal voor andere boodschappen van en over het bedrijf, de producten, diensten en merken.
Meer en meer bedrijven vergemakkelijken het integreren van alle communicatie door in hun merkarchitectuur te kiezen voor één paraplumerk (corporate brand). In de praktijk zijn er veel varianten te vinden. Luchtvaartmaatschappijen hebben/zijn bijvoorbeeld een en hetzelfde merk. Een strategie om daarnaar toe te werken is bijvoorbeeld om het corporate brand te koppelen aan bestaande merken.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in