WNF start wereldwijde SOS Planet-campagne
Het WNF roept mensen wereldwijd op een SOS-e-mail te sturen aan de wereldleiders voor de toekomst van onze aarde. Deze e-mails zullen eind augustus bij de Wereldtop overDuurzame Ontwikkeling worden aangeboden aan de wereldleiders. De popgroepKane, DJ Jean en andere internationale popartiesten zijn ambassadeurs van deSOS Planet campagne.
Aanleiding voor de campagne is de tweede Wereldtop over DuurzameOntwikkeling van de Verenigde Naties (World Summit on SustainableDevelopment, WSSD). Deze conferentie gaat eind augustus in deZuid-Afrikaanse stad Johannesburg van start. Het Wereld Natuur Fonds maaktzich grote zorgen om de armste mensen op aarde en de toestand van de natuur.Deze is in de afgelopen 10 jaar sterk verslechterd, ondanks goede beloftenvan wereldleiders op de eerste conferentie over dit onderwerp in Rio deJaneiro in 1992. De conferentie biedt wereldleiders nu de kans om concreteactieplannen te ontwikkelen, zodat ook de armste mensen op aarde toegangkrijgen tot schoon drinkwater en schone energie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet WNF biedt via de campagne het publiek wereldwijd demogelijkheid hun bezorgdheid over de toekomst van de aarde direct kenbaar temaken aan de wereldleiders en hen aan te sporen tot actie. Naast een tv- enradiospot is daarom een speciale actie-site ontwikkeld (zie www.wnf.nl waarmensen hun (persoonlijke) e-mail kunnen versturen. Deze boodschappen zullenop een bijzondere wijze bij de hoofdingang van het conferentiecentrum tezien zijn voor alle tienduizenden wereldleiders, regeringsvertegenwoordigersen andere conferentiegangers. Eind augustus worden de e-mails aangeboden aande wereldleiders in Johannesburg.
Aftrap van de campagne in Johannesburg is het 'SOS Planet Concert', eengroots popconcert op 23 augustus georganiseerd samen met de internationale ontwikkelings-organisatie CARE en de organisator van de conferentie (Civil Society Global Forum). Op het concert zullen Kane en DJ Jean optreden als de Nederlandse ambassadeurs van de campagne.
In Nederland werkt het Wereld Natuur Fonds samen met AVRO, BNN en met MTVNederland om zoveel mogelijk mensen te activeren een SOS-email te sturen. Deprogramma's Arbeidsvitaminen, Pyama FM, Schiffers.fm, 1opdemiddag, BNNUnited, MTV-Extra en MTV News zullen uitgebreid aandacht aan de campagnebesteden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid