CRM geeft hoogste ROI, gevolgd door online
De industrie die aangaf dat CRM de hoogste ROI geeft was onder andere de financiële sector met maar liefst 27%.
De tweede in de rij volgt op enige afsyand en is online advertising met 12% en heel dicht gevolgd door e-mail marketing en public relations, beiden met 11%. Opmerkelijk is het cijfer van email marketing, daar er altijd aangenomen wordt dat de ROI van e-mail marketing hoger zou liggen dan dat van online advertising.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWie zijn de slechte leerlingen van de klas:
Traditionele advertising met 22% van alle marketers die het rangschikken als zijnde de generator van de laagste ROI
Wat waren nog opmerkelijke cijfers?
- CRM is actief gebruikt bij 77% van alle deelnemers van het onderzoek en vertegenwoordigt een budget aandeel van 10% tov van het totale marketing budget.
- 66% van deze doelgroep die CRM gebruikt zegt eveneens dat de marketing functie binnen het bedrijf een hoge zichtbaarheid heeft over hoe de database opgebouwd is (wie de klanten/doelgroep zijn is perfect in kaart gebracht Dit aantal stijgt tot 77% bij retail, distributie en travel/entertainment Dit aandeel daalt naar 59% in de openbare sector en non – profit
Door: 101 Interactive Marketing Blog
Thanks to: Marketing Advisor
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid