Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM geeft hoogste ROI, gevolgd door online

De jaarlijkse “Marketing Trends Survey”, georganiseerd door het “Chartered Institute of Marketing” en uitgevoerd door Ipsos Mori,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De industrie die aangaf dat CRM de hoogste ROI geeft was onder andere de financiële sector met maar liefst 27%.

related partner content for mobile comes here

De tweede in de rij volgt op enige afsyand en is online advertising met 12% en heel dicht gevolgd door e-mail marketing en public relations, beiden met 11%. Opmerkelijk is het cijfer van email marketing, daar er altijd aangenomen wordt dat de ROI van e-mail marketing hoger zou liggen dan dat van online advertising.

Wie zijn de slechte leerlingen van de klas:

Traditionele advertising met 22% van alle marketers die het rangschikken als zijnde de generator van de laagste ROI

Wat waren nog opmerkelijke cijfers?

  • CRM is actief gebruikt bij 77% van alle deelnemers van het onderzoek en vertegenwoordigt een budget aandeel van 10% tov van het totale marketing budget.
  • 66% van deze doelgroep die CRM gebruikt zegt eveneens dat de marketing functie binnen het bedrijf een hoge zichtbaarheid heeft over hoe de database opgebouwd is (wie de klanten/doelgroep zijn is perfect in kaart gebracht Dit aantal stijgt tot 77% bij retail, distributie en travel/entertainment Dit aandeel daalt naar 59% in de openbare sector en non – profit

Door:
Thanks to:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in