Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten willen vaker reactie van non-profitorganisatie

Ze willen ook graag meedenken. Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau MWM2.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim driekwart van Nederlanders deelt weleens zijn mening over een product of dienst online met een non-profitorganisatie. Maar 36 procent heeft het gevoel dat hier daadwerkelijk iets mee wordt gedaan. Bij commerciële organisaties is dat percentage 59 procent.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau MWM2.

Consumenten verwachten als zij via sociale media contact zoek wel reactie, maar bij non-profit organisaties ligt deze verwachting echter een stuk lager dan bij commerciële bedrijven, namelijk op maar 36 procent.

Het feit dat veel consumenten zich niet gehoord voelen door non-profit organisaties is opvallend, zo vindt het onderzoeksbureau, omdat juist deze organisaties veelal betrokken consumenten hebben die graag bruikbare feedback willen geven.

Dit wordt bevestigd in het onderzoek: niet alleen geven consumenten vaker aan mee te willen denken met een non-profit organisatie ook willen zij bijna twee keer zo vaak zelf ideeën aandragen. Non-profit organisaties zouden beter op deze behoefte moeten inspelen.

Het onderzoek onder ruim 32.000 respondenten is gedaan in het kader van het event

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in