Overslaan en naar de inhoud gaan

Meerjarig onderzoek naar Collaborative Economy

Crowd Expedition is deze week van start gegaan. Op twee mei vindt het eerste interview van de expeditie plaats bij het Nederlandse Snappcar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Crowd Expedition is deze week van start gegaan. Samen met 15 partners en 30 internationale experts gaat expeditieleider Martijn Arets volgens eigen zeggen ‘op zoek naar de werkelijke toegevoegde waarde en potentieel van de deeleconomie, crowdfunding, social business, crowdsourcing en co-creatie’.

related partner content for mobile comes here

Het team van wil in twee jaar onderzoeken of en hoe de Collaborative Economy een duurzaam model kan worden voor diverse doelen en bedrijfstakken en hoe de verbinding kan worden gelegd met de huidige economie. Het team gebruikt ‘Collaborative Economy’ als parapluterm voor begrippen als crowdfunding, crowdsourcing, de deeleconomie en co-creatie.

Gedurende twee jaar bezoekt het team ruim 150 internationale initiatieven in de categorieën mobiliteit, financiële dienstverlening, educatie/kennisdelen, participatie/democratie, arbeidsmarkt/organisatie, energie, voedsel/vrije tijd, gezondheidszorg en (bedrijfs)resources.

‘Juist de combinatie van oud en nieuw, net als bij generaties, is belangrijk om tot een duurzaam resultaat te komen’, vertelt expeditieleider Martijn Arets, bekend van zijn spraakmakende vier jaar geleden. Arets vindt dat onderwerpen als crowdfunding en de deeleconomie in de hype verdwijnen. Volgens hem valt er veel meer uit te halen, maar dat vergt een kritische blik. ‘Wat is nu écht nieuw, wat moet er gebeuren om deze ontwikkelingen uit de hype te halen en hoe gaan we deze nieuwe economie de huidige ‘oude’ economie laten versterken?’

Crowd Expedition is een ‘practise what you preach’ project: het is deels gefinancierd met crowdfunding en maakt praktisch gebruik van collaborative initiatieven. Het team deelt kennis in een online community en offline tijdens workshops, presentaties en events. Crowd Expedition wil zo veel mogelijk mensen kennis laten maken met de mogelijkheden die de Collaborative Economy biedt. Via het eigen platform en de kanalen van mediapartners MKB Servicedesk en De Zaak bereikt het team bij de start al 350.000 ondernemers per maand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in