Consumenten nog huiverig voor shoppen op Facebook
Het onderzoek is verricht door het Britse Havas Media Social en Lightspeed Research. Uit de bevindingen blijkt dat 89 procent van de consumenten -met een profiel op een social network- nog nooit iets heeft gekocht via bijvoorbeeld Facebook. 44 procent wil dat ook niet doen.
Retailers zien social commerce echter als een grote belofte. De laatste maanden zie je steeds meer winkels op Facebook. Onlangs openden Asos en French Connection er een shop.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMaar er is nog een hoop werk aan de winkel. Britse consumenten denken dat het (nog) niet veilig is om te winkelen op Facebook. Het kan dus geen kwaad om het kennisniveau op dit punt op te schroeven.
Wat zouden consumenten wel willen kopen op Facebook? 65 procent wil in ieder geval geen hele dure items aanschaffen, alleen spullen die tussen de 1 en 50 Britse ponden kosten. 6 procent zou een reis aanschaffen.
Exclusiviteit is ook belangrijk. 25 procent zou iets kopen op Facebook als het nergens anders wordt aangeboden. 11 procent zou iets kopen dat alleen aan ‘fans’ wordt aangeboden.
70 procent denkt dat targeted advertising gebaseerd op de interesse of shopgedrag, hen over zou halen om producten op Facebook te kopen.
Maar: de beste plek om producten aan te schaffen blijft volgens de respondenten de officiele website, ondanks het feit dat de aanbieding op Facebook staat.
De onderzoekers ondervroegen voor dit onderzoek 1007 Britse consumenten die lid zijn van een social network.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid