Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten nog huiverig voor shoppen op Facebook

Bijna de helft van de Britse consumenten heeft nog geen interesse om producten via social commerce te kopen, bijvoorbeeld via winkels op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is verricht door het Britse Havas Media Social en Lightspeed Research. Uit de bevindingen blijkt dat 89 procent van de consumenten -met een profiel op een social network- nog nooit iets heeft gekocht via bijvoorbeeld Facebook. 44 procent wil dat ook niet doen.

related partner content for mobile comes here

Retailers zien social commerce echter als een grote belofte. De laatste maanden zie je steeds meer winkels op Facebook. Onlangs openden Asos en French Connection er een shop.

Maar er is nog een hoop werk aan de winkel. Britse consumenten denken dat het (nog) niet veilig is om te winkelen op Facebook. Het kan dus geen kwaad om het kennisniveau op dit punt op te schroeven.

Wat zouden consumenten wel willen kopen op Facebook? 65 procent wil in ieder geval geen hele dure items aanschaffen, alleen spullen die tussen de 1 en 50 Britse ponden kosten. 6 procent zou een reis aanschaffen.

Exclusiviteit is ook belangrijk. 25 procent zou iets kopen op Facebook als het nergens anders wordt aangeboden. 11 procent zou iets kopen dat alleen aan ‘fans’ wordt aangeboden.
70 procent denkt dat targeted advertising gebaseerd op de interesse of shopgedrag, hen over zou halen om producten op Facebook te kopen.

Maar: de beste plek om producten aan te schaffen blijft volgens de respondenten de officiele website, ondanks het feit dat de aanbieding op Facebook staat.

De onderzoekers ondervroegen voor dit onderzoek 1007 Britse consumenten die lid zijn van een social network.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in