Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument krijgt belangrijke stem in ‘superwaakhond’

De consument krijgt een centrale rol bij de fusieorganisatie van de Nederlandse Mededingingsautoriteit, telecomwaakhond Opta en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de pijlers van de nieuwe organisatie ishet consumentenbeleid. Daarin wordt niet alleen de huidige Consumentenautoriteit ondergebracht, maar ook de onderdelen van de Opta en NMa die zich specifiek met de consument bezighouden.

related partner content for mobile comes here

Het Financieele Dagblad meldt dit op basis van Haagse bronnen. De andere twee pijlers van de nieuwe ‘superwaakhond’ zijn mededinging en regulering. Onder die laatste pijler valt zowel het toezicht op de telecomsector en de postsector van de Opta, als de vervoers- en energiekamer van de NMa.

Bron: Het Financieele Dagblad (Nelleke Trappenburg).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in