Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten niet enthousiast over hun merkrelatie

Uit een studie van Impiric (New York) blijkt dat slechts een minderheid van de consumenten vindt dat zij een sterke band hebben met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Impiric onderzocht 40 merken in zeven technologie-, service- en elektronicasegmenten: credit cards, luchtvaartmaatschappijen, e-commerce, warenhuizen, websites, internetproviders (isp’s), telecommunicatie, pc’s en consumentenelektronica. Slechts 35% van de ondervraagden spreekt van een ‘sterke en stabiele’ relatie met één of meer merken, 18% zegt een problematische relatie te hebben, maar de problemen bedreigen het voortbestaan van de relatie niet en 6% heeft een dusdanig problematische relatie dat deze zeer waarschijnlijk snel zal eindigen. Van de ondervraagden gaf 41% te kennen de genoemde merken alleen te gebruiken, maar geen band met het merk te voelen.

related partner content for mobile comes here

Consumenten zijn het meest tevreden over retailmerken, credit cardmaatschappijen en isp’s. Over luchtvaartmaatschappijen, website en telecommunicatieleveranciers was men het minst tevreden. Onder de retailers scoort Walmart met 45% beter dan KMart (30%) en Sears (29%). Delta Airlines (45%) doet het veel beter dan United (21%) en e-tailer Amazon.com (39%) scoort significant beter dan Priceline.com (10%).Twee duidelijk te onderscheiden factoren bepalen de merkbinding. De eerste wordt in deze studie performance advantage genoemd, de mate waarin de consument het gevoel heeft dat het merk zijn behoeften begrijpt. De tweede is experience advantage, de manier waarop een merk met zijn gebruikers omgaat en hoe dat wordt gewaardeerd door de gebruiker. Op performance advantage scoren Sony, Panasonic, e-Bay en MSN. Op experience advantage scoren Amazon, Delta en Gap. De merken Dell Computers, American Express en Palm (PDA’s) scoren op beide factoren goed. Deze merken hebben de meest solide relaties met hun gebruikers.

< SIZE=1>Bron: direct marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in