KPN stopt sponsoring Eredivisie en KNVB
Zo is de internetsite kpn-eredivisie.nl voor clubs er nooit gekomen omdat
KPN niet de afgesproken exclusiviteit kon krijgen voor het gebruik van
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huisbeeldmateriaal op het internet. De introductie bij de start van het nieuwe
seizoen van een logo met de naam "Eredivisie" in plaats van "KPN
Eredivisie", heeft de uitstralingswaarde van deze naam voor KPN bovendien
sterk verminderd. De prijs/ waardeverhouding van de verkregen rechten
weegt daarmee niet meer op tegen de alternatieven op promotiegebied, zoals
het inzetten van meer gerichte reclamemiddelen.
Nu voetbal als marketing instrument voor een belangrijk deel wegvalt, zal
KPN ook het contract met de KNVB dat volgend jaar zomer afloopt, niet
continueren.
Dit besluit betekent niet dat KPN zich volledig terugtrekt uit de
voetbalsport. De succesvolle internetactiviteiten van KPN voor de clubs
Ajax, Feyenoord en PSV zullen worden gecontinueerd alsmede VI-Planet en
het tv-programma Voetbal Inside. Ook blijft KPN gedurende het hele seizoen
gebruikmaken van de rechten die wel uitgeoefend kunnen worden zoals
boarding en zullen langlopende contracten in stadions worden
gecontinueerd.
KPN heeft het Nederlandse voetbal ongeveer 10 jaar gesponsord. KPN
sponsorde het hoogste niveau van de nationale competitie. Eerst onder de
naam PTT Telecompetitie, toen onder KPN Telecompetitie, daarna onder de
naam KPN Eredivisie. Ook met de KNVB en het Nederlands elftal bestond
gedurende deze periode een sponsorrelatie, aldus het ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid