Kant en klaar niet meer alleen voor singles
De verandering in lifestyle heeft tot gevolg dat producenten zich meer op gezinnen en kinderen zouden moeten richten. In Engeland wordt het meest uitgegeven aan kant en klaar.
Europeanen worden steeds doller op magnetron- en ovenmaaltijden, blijkt uit een onderzoek van Datamonitor. Tussen 1996 en 2001 nam de verkoop toe met 5,2 procent, en zelfs landen als Italië en Spanje, waar de traditionele keuken niet te vervangen leek, beginnen de trend te volgen. De Britten geven het meest uit aan kant en klaar (3,25 miljard dollar), gevolgd door de Duitsers (2,2 miljard) en de Fransen (1,5 miljard). Maar per hoofd van de bevolking ziet dat rijtje er anders uit: Zweden (59,83 dollar), Engeland (54, 97 dollar) en Nederland (32,87 dollar).
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaSingles waren en zijn natuurlijk de kant en klaar-markt bij uitstek, met steeds meer mensen die het stichten van een gezin uitstellen om carrière te maken. Maar producenten hebben zich teveel op die markt gericht. Want ook het gezin zit in tijdnood, met vaak twee ouders die werken.
Kant en klaarmaaltijden voor vier personen zijn echter nog een zeldzaam verschijnsel. Ook senioren moeten niet worden vergeten als doelgroep.De groei gaat wel vertragen, aldus Datamonitor. In Italië is nog snelle groei, in Spanje en Zweden gemiddelde groei, maar in Frankrijk, Duitsland, Nederland en Engeland weinig groei.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid