Overslaan en naar de inhoud gaan

Kant en klaar niet meer alleen voor singles

De Europeaan wil steeds minder tijd kwijt zijn in de keuken en dat is te zien aan de groeiende populariteit van kant en klaar maaltijden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verandering in lifestyle heeft tot gevolg dat producenten zich meer op gezinnen en kinderen zouden moeten richten. In Engeland wordt het meest uitgegeven aan kant en klaar.

related partner content for mobile comes here

Europeanen worden steeds doller op magnetron- en ovenmaaltijden, blijkt uit een onderzoek van Datamonitor. Tussen 1996 en 2001 nam de verkoop toe met 5,2 procent, en zelfs landen als Italië en Spanje, waar de traditionele keuken niet te vervangen leek, beginnen de trend te volgen. De Britten geven het meest uit aan kant en klaar (3,25 miljard dollar), gevolgd door de Duitsers (2,2 miljard) en de Fransen (1,5 miljard). Maar per hoofd van de bevolking ziet dat rijtje er anders uit: Zweden (59,83 dollar), Engeland (54, 97 dollar) en Nederland (32,87 dollar).

Singles waren en zijn natuurlijk de kant en klaar-markt bij uitstek, met steeds meer mensen die het stichten van een gezin uitstellen om carrière te maken. Maar producenten hebben zich teveel op die markt gericht. Want ook het gezin zit in tijdnood, met vaak twee ouders die werken.

Kant en klaarmaaltijden voor vier personen zijn echter nog een zeldzaam verschijnsel. Ook senioren moeten niet worden vergeten als doelgroep.De groei gaat wel vertragen, aldus Datamonitor. In Italië is nog snelle groei, in Spanje en Zweden gemiddelde groei, maar in Frankrijk, Duitsland, Nederland en Engeland weinig groei.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in