E-mailmarketing succesvoller dan dm


De kosten van een e-mailcampagne bedragen gemiddeld maar een kwart van wat een direct mailing kost. Daar staat bovendien tegenover dat de conversie vijf tot 15 procent is, tegenover een half tot twee procent bij een direct mailing.
Bijzonder ontvankelijk voor e-mailmarketing zijn online shoppers: 42 procent van de Europeanen laat een e-mail adres achter in een virtuele winkel om in de toekomst productinformatie te ontvangen. Ongeveer een derde van de 95 miljoen Europese surfers geeft z’n adres af in een community of neemt deel aan online reclameacties.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWel moeten reclame e-mails duidelijk nut hebben, anders meldt men zich snel weer af.: meer dan de helft laat zich weer van een mailinglist afhalen met als reden dat ze de mailings niet relevant vonden of te vaak bestookt werden. Belangrijk is om de doelgroep met toestemming en zo specifiek mogelijk aan te spreken. Ook op veiligheid wordt prijs gesteld: voor 46 procent is dat een belangrijke afweging bij al of niet aanmelden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid