Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailmarketing succesvoller dan dm

Lagere kosten, hogere conversieratio’s - die voordelen heeft een goede e-mailmarketingcampagne op een klassieke dm campagne. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kosten van een e-mailcampagne bedragen gemiddeld maar een kwart van wat een direct mailing kost. Daar staat bovendien tegenover dat de conversie vijf tot 15 procent is, tegenover een half tot twee procent bij een direct mailing.

related partner content for mobile comes here

Bijzonder ontvankelijk voor e-mailmarketing zijn online shoppers: 42 procent van de Europeanen laat een e-mail adres achter in een virtuele winkel om in de toekomst productinformatie te ontvangen. Ongeveer een derde van de 95 miljoen Europese surfers geeft z’n adres af in een community of neemt deel aan online reclameacties.

Wel moeten reclame e-mails duidelijk nut hebben, anders meldt men zich snel weer af.: meer dan de helft laat zich weer van een mailinglist afhalen met als reden dat ze de mailings niet relevant vonden of te vaak bestookt werden. Belangrijk is om de doelgroep met toestemming en zo specifiek mogelijk aan te spreken. Ook op veiligheid wordt prijs gesteld: voor 46 procent is dat een belangrijke afweging bij al of niet aanmelden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in