Overslaan en naar de inhoud gaan

Complex wereldbeeld moet Shell op koers houden

"Het is vooral bedoeld om ons te helpen. Om te weten hoe er tegen ons kan worden aangekeken en waar we op worden aangesproken. We geven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Topman Jeroen van der Veer gaf 17 juni bij de presentatie van 'Shell Global Scenarios to 2025', vooral aan dat Shell gewoon Shell blijft. De onderneming beschouwt de toekomst echter wel behoorlijk anders dan een paar jaar terug.

related partner content for mobile comes here

Econoom Victor Halberstadt en de directeur van het SCP, het sociaal-, cultureel planbureau Paul Schnabel waren ingehuurd om kritisch commentaar te geven op 'Shell Global Scenarios to 2025'. Halberstadt vond de materie "zeer complex". "Het gaat met dit soort zaken uiteindelijk vooral om het besef om te kunnen gaan met onvermijdelijke verrassingen."

Het viel Schnabel vooral op dat Bressands exercitie afrekent met die waarin Shell nog de technologie liet overwinnen. "Er is bij de onderneming nu veel meer oog voor het dwingende karakter van het irrationele, voor de emotionele lijn."

Drastisch veranderen
In Shells wereld van de toekomst staat het leiderschap van de Verenigde Staten buiten kijf. Behalve financieel, economisch en demografisch nemen de VS een steeds prominentere rol in op het gebied van wet- en regelgeving.

Tweede wordt China. Extreem lage arbeidskosten, het enorme marktaandeel en de snelle technologische vernieuwing zijn daaraan debet. De opkomst van China doet ook de vraag naar olie in de wereld drastisch veranderen. Alleen al het aantal auto's zal in China in twintig jaar groeien van twintig miljoen tot 180 miljoen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in