Communicatiemanager te laat betrokken bij kernwaarden
Medewerkers worden nauwelijks betrokken en de kernwaarden blijven veelal te abstract om daadwerkelijk geleefd en beleefd te kunnen worden. De afdeling communicatie wordt pas in de laatste fase betrokken, als er middelen ontwikkeld moeten worden. De rol van communicatie zou in deze implementatiefase veel bepalender kunnen zijn. Maar ook in het formuleren, levend houden en evalueren van kernwaarden zou een hoofdrol van communicatie niet misstaan. Helemaal nu een sterke identiteit en een goede reputatie voor organisaties topprioriteit hebben, zijn kernwaarden een uitermate geschikt thema om de toegevoegde waarde van communicatie op organisatieniveau te laten zien.
Herkenbaar? En wat zou de communicatiemanager kunnen doen om een meer bepalende rol te krijgen in het proces van kernwaardenmanagement?
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamEen uitgebreid artikel over dit onderwerp staat in het aprilnummer van Communicatie dat aanstaande donderdag verschijnt.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid