Fatale Wii-fit work-out met pijnlijke Google Ads


Vanavond verscheen het ongelukkige bericht op Nu.nl over een Engelse man die dood neer viel tijdens een potje Wii-en.
De 25-jarige Brit werd onwel tijdens een rondje joggen op de Wii Fit in de huiskamer en overleed enkele ogenblikken later. Zijn vriendin en een vriend waren op dat moment aanwezig in de huiskamer en hebben nog geprobeerd hem te reanimeren, hetgeen niet meer mocht baten, eenmaal in het ziekenhuis werd Eves dood verklaard
Op zich niet zo een wereldschokkend bericht, maar dit artikel viel mij extra op door de 2 Google Advertenties direct onder hetzelfde bericht op Nu.nl…. Beiden Google Ads prijsde namelijk een Wii-fit aan…..
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAan de ene kant een mooi bewijs dat Google Ads inderdaad je product of dienst aan specifieke woorden of content kan linken, maar anderszijds contextueel natuurlijk een zeer pijnlijke kwestie van pijnlijke.
De vraag is wil en moet je dit als adverteerder willen voorkomen, of ligt hier de taak voor Google of de website?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid