Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola adverteert met obesitas

In een nieuwe commercial van Coca-Cola staat overgewicht centraal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De frisdrankgigant benadrukt alles wat je eet of drinkt calorieën bevat, maar dat Coca-Cola een record aantal dranken heeft ontwikkeld met maar heel weinig calorieën.

related partner content for mobile comes here

Coca-Cola zegt hiermee bewustzijn te willen creëren en een bijdrage leveren aan de discussie rond obesitas. Het is geen reactie op de kritiek over bijvoorbeeld de megaporties die mensen nu nog in restaurants of bioscopen kunnen bestellen. In de commercial laat Coca-Cola juist horen dat ze kleinere bekers bieden. Ook werkt het concern aan een verbeterde smaak van zoetstoffen die weinig calorieën bevatten. Verder laat Coca-Cola weten dat ze uit zichzelf dranken met minder calorieën op scholen heeft geïntroduceerd. De spot eindigt ermee dat je dikker wordt als je meer calorieën eet of drinkt dan dat je met bewegen verbrandt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in