Overslaan en naar de inhoud gaan

Branded entertainment: Watch Men

Een geslaagde vorm van branded content: de nieuwe film Watch Men wordt in de aanloop naar de premiere (in maart van dit jaar) ondersteund…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een geslaagde vorm van branded content: de nieuwe film wordt in de aanloop naar de premiere (in maart van dit jaar) ondersteund met een online branded contentcampagne.

related partner content for mobile comes here

De film zelf neemt zich behoorlijk serieus, maar in de campagne werken vooral grappige online comedyseries mee.

Watch Men is oorspronkelijk een stripverhaal over superhelden, dat alleen de hardcore comic-fans kennen. Deze online campagne moet de stripfiguren bij een groter publiek bekend maken voordat de film in de bioscoop gaat draaien.

Dus laten de onder andere (een grappige online serie over de werknemers van een stripboekwinkel) stoeien met de filmfragmenten en het verhaal.

Bekijk hieronder de aflevering waarin het getal 369 bekend wordt gemaakt (de cijfers refereren aan de premieredatum van 6 maart):

Aan de aflevering is weer een prijsvraag gekoppeld, waaraan de bezoekers van ‘reguliere’ sites en weer kunnen meedoen.

De campagne is ontwikkeld door . Het bureau exploiteert een content network, waar de website Kyle Piccolo onderdeel van uitmaakt.

Andere online series uit dit netwerk zijn ;s Teen Diary">Abigail's Teen Diary, en .

Al deze platforms worden de komende tijd ingezet om Watch Men te promoten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in