Branded entertainment: Watch Men


Een geslaagde vorm van branded content: de nieuwe film Watch Men wordt in de aanloop naar de premiere (in maart van dit jaar) ondersteund met een online branded contentcampagne.
De film zelf neemt zich behoorlijk serieus, maar in de campagne werken vooral grappige online comedyseries mee.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWatch Men is oorspronkelijk een stripverhaal over superhelden, dat alleen de hardcore comic-fans kennen. Deze online campagne moet de stripfiguren bij een groter publiek bekend maken voordat de film in de bioscoop gaat draaien.
Dus laten de filmmakers onder andere Kyle Piccolo- comic Shop Therapist (een grappige online serie over de werknemers van een stripboekwinkel) stoeien met de filmfragmenten en het verhaal.
Bekijk hieronder de aflevering waarin het getal 369 bekend wordt gemaakt (de cijfers refereren aan de premieredatum van 6 maart):
Aan de aflevering is weer een prijsvraag gekoppeld, waaraan de bezoekers van ‘reguliere’ sites Starpulse en MovieWeb.com weer kunnen meedoen.
De campagne is ontwikkeld door For Your Imagination. Het bureau exploiteert een content network, waar de website Kyle Piccolo onderdeel van uitmaakt.
Andere online series uit dit netwerk zijn #039;s Teen Diary">Abigail's Teen Diary, The Retributioners en Phistophicles.
Al deze platforms worden de komende tijd ingezet om Watch Men te promoten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid