Overslaan en naar de inhoud gaan

Bloemstuk kan niet op tegen vriendelijke receptioniste

Receptionistes van bedrijven, zorg- en overheidsinstellingen moeten bezoekers beter voorlichten over de tijd die ze in de ontvangstruimte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar liefst 67 procent zegt zich hieraan te storen. Opvallend in het onderzoek van dit jaar is het verschil in de wachttijd die wordt ervaren. In de beleving van de bezoeker is de gemiddelde wachttijd twaalf minuten, terwijl receptionistes en medewerkers die de bezoeker komen ophalen dit inschatten als slechts vijf minuten. Opvallend is ook hoezeer receptionisten de kwaliteit van gastvrijheid overschatten. Het overgrote merendeel van de receptionisten – 90 procent – gelooft dat bezoekers tevreden zijn over de ontvangst. In werkelijkheid is dat slechts 57 procent.

related partner content for mobile comes here

De ontvangst bij ziekenhuizen en andere zorginstellingen blijkt het best geregeld. 64 procent van de ondervraagden oordeelt dit als goed tot zeer goed. Bedrijven scoren 58 procent, overheidsgebouwen blijven steken op 48 procent.

Menselijke factoren winnen het in ieder geval van een dure inrichting, mooie bloemstukken en lekkere stoelen. Maar liefst 87 procent vindt een vriendelijke receptioniste belangrijk en 68 procent stelt bij binnenkomst een kopje koffie op prijs.

In de ergernissentoptien staat onnodig lang wachten dit jaar met 67 procent wederom op nummer één. Bezoekers storen zich ook aan de receptioniste die het te druk heeft met andere zaken (40 procent) en de bezoeker als een nummer behandelt (30 procent). Een even hoog percentage ergert zich aan de ontvangstruimte zonder boek of tijdschrift en een slechte bewegwijzering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in