Reclame Code Commissie tikt SP op de vingers
De Reclame Code Commissie meldt dat de SP opnieuw de code verspreiding ongeadresseerd reclamedrukwerk (VOR) heeft geschonden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Een vrouw heeft geklaagd bij de RCC dat ze een folder van de SP heeft ontvangen terwijl zij een Nee/Ja-sticker op haar brievenbus heeft. Naar het oordeel van de Commissie moet deze folder worden aangemerkt als een reclamedrukwerk omdat 'de denkbeelden van de SP worden gepropageerd'.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Door op deze wijze ongeadresseerd reclamedrukwerk te verspreiden, heeft de SP de code geschonden. Omdat de RCC de politieke partij al drie keer eerder heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze ongeadresseerd reclamedrukwerk te verspreiden en de SP hieraan geen gevolg heeft gegeven, is besloten deze uitspraak naar buiten te brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid